58 781 03 81 biuro@progressgps.pl
Menu

Polityka prywatności

ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
w PROGRESS Piotr Zakrzewski

1. Wprowadzenie

Celem zapisów niniejszych Zasad przetwarzania danych osobowych w PROGRESS Piotr Zakrzewski (dalej: Zasady) jest przybliżenie, w jaki sposób firma PROGRESS Piotr Zakrzewski z siedzibą w Gdyni, przy ul. Chwarznieńskiej 198/B, 81-602 (w niniejszych Zasadach także „Progress”, „my”, „nasze” lub „nas”) przetwarza dane osobowe. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodne z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: „RODO”) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018, poz. 1000, dalej: „Ustawa”).

Przepisy dotyczące prywatności wymagają od Progress przekazania użytkownikowi określonych informacji dotyczących gromadzenia danych osobowych.

2. Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma PROGRESS Piotr Zakrzewski z siedzibą w Gdyni, przy ul. Chwarznieńskiej 198/B, 81-602 NIP: 9580705169, REGON: 192097849, e-mail: administracja@progressgps.pl,

W przypadku pytań dotyczących niniejszych Zasad lub uprawnień użytkownika końcowego w zakresie ochrony danych osobowych należy skontaktować się z nami, pisząc na adres administracja@progressgps.pl, lub skontaktować się przy użyciu poczty tradycyjnej pod adresem:

PROGRESS Piotr Zakrzewski
ul. Chwarznieńska 198/B
81-602 Gdynia

3. Jakie rodzaje danych osobowych gromadzimy?

Jako podmiot udostępniający systemy monitorowania pojazdów, Progress co do zasady nie przetwarza danych osobowych. Dane osobowe mogą być przetwarzane w przypadku gdy zostaną przekazane Progress (bezpośrednio lub pośrednio – np. przez ustalenie nazwy odbiornika odwołującej się do imienia i nazwiska).

Progress może gromadzić dane osobowe naszych klientów, a także ich pracowników, użytkowników końcowych, dostawców, odwiedzających nasze witryny, użytkowników aplikacji, a także kandydatów w procesie rekrutacji. Gromadzone dane mogą obejmować: imię i nazwisko, adresy, numery telefonów i faksów (stacjonarne i/lub komórkowe), adresy e-mail, nazwy firm lub pracodawców, imiona i nazwiska oraz stanowiska osób kontaktowych, adresy IP, informacje lokalizacyjne, informacje o korzystaniu z usługi i witryny, dane dotyczące transakcji/rozliczeń i inne dane finansowe. Rodzaj gromadzonych danych zależy od zamówionych lub świadczonych usług. W przypadku klientów korzystających z naszych usług telemetrycznych gromadzimy również dane dotyczące pojazdów/maszyn i ich eksploatacji, np. informacje o lokalizacji i prędkości.

4. W jaki sposób pozyskujemy dane osobowe?

Progress może uzyskiwać dane na kilka sposobów, w tym na podstawie zamówień złożonych przez klientów i użytkowników końcowych (za pośrednictwem telefonów, faksów, poczty elektronicznej, Internetu, formularzy zamówień lub umowy), na podstawie produktów i usług, portali i aplikacji, zapytań od obecnych i potencjalnych klientów, a także od innych dostawców, kontrahentów i kandydatów.

Progress korzysta z plików Cookies i podobnych technologii w celu uzyskania informacji o odsłonach naszych witryn lub odpowiedziach na wysłane przez naszą firmę wiadomości e-mail. Pliki Cookies to niewielkie pliki tekstowe przechowywane w pamięci komputerów i na dyskach twardych bądź na urządzeniach mobilnych. Pliki te umożliwiają działanie naszych witryn internetowych i mogą one dotyczyć użytkowników, ich preferencji lub urządzeń. Informacje nie pozwalają na bezpośrednią identyfikację użytkowników, lecz zapewniają bardziej osobiste doświadczenie  korzystaniu z naszych witryn. W szczególności pliki te umożliwiają podwyższenie jakości i użyteczności naszych witryn internetowych oraz ustalenie, które części naszych stron internetowych lub wiadomości e-mail mogą być interesujące dla użytkownika końcowego, pozwalają Progress zidentyfikować preferencje dotyczące wybranej technologii – w tym sposoby na przechowywanie i rozpoznawanie konfiguracji oraz wyborów użytkownika końcowego, ułatwiają nawigację oraz pozwalają na spersonalizowanie doświadczeń. Wykorzystanie plików Cookies umożliwia również automatyzację wprowadzania haseł w chronionych hasłem częściach stron internetowych, aby użytkownik nie musiał wprowadzać hasła, ilekroć odwiedza daną stronę.

Poniżej zamieszczamy listę wykorzystywanych przez nas plików Cookies oraz powiązane z nimi ustawienia:

  • Podstawowe pliki Cookies pozwalają zapewniać nam pożądane usługi oraz utrzymać witryny internetowe i ich opcje w stanie bezpieczeństwa. Wyłączenie/usunięcie plików Cookies może negatywnie wpłynąć na poziom funkcjonalności witryn. Nie można zrezygnować z podstawowych plików cookies.
  • Pliki cookies dotyczące ustawień użytkowników są aktywowane podczas dokonywania wyborów w naszych witrynach, pozwalając zapamiętać hasła i preferencje ustawień oraz dostosować nasze usługi do użytkownika końcowego. Z tych plików Cookies można zrezygnować oraz wycofać zgodę na ich wykorzystywanie.
  • Analityczne pliki Cookies pozwalają naszej firmie rozpoznać i analizować sposoby korzystania z naszych witryn, tworzyć zestawienia i zbiory informacji dotyczących użytkowania, a ponadto pozwalają ulepszać i rozwijać sposoby działania naszych strony internetowych i aplikacji. Nasze witryny wykorzystują pliki cookies Google Analytics, pozwalając na analizę korzystania z nich. Informacje utworzone przez pliki Cookies standardowo przechowywane są na serwerach firmy Google. Firma Google wykorzystuje te informacje na zlecenie Progress w celu tworzenia raportów dotyczących aktywności użytkowników w naszych witrynach. Adresy IP przekazywane z przeglądarek w ramach usługi Google Analytics nie będą powiązane z żadnymi innymi danymi, w których władaniu jest firma Google. Można wstrzymać przekazywanie danych dotyczących korzystania z witryn internetowych do firmy Google; w tym celu należy pobrać oraz zainstalować odpowiednią wtyczkę do używanej przeglądarki. Z tych plików Cookies można zrezygnować oraz wycofać zgodę na ich wykorzystywanie.

W zależności od celu, wybrane pliki Cookies są aktywne jedynie przez okres trwania pojedynczej sesji wyszukiwania, zaś inne będą działały przez dłuższy – określony lub nieokreślony czas, w celu zapewnienia odpowiedniej funkcjonalności. Użytkownik może usunąć lub zablokować te pliki Cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej lub za pomocą innego dostępnego oprogramowania. Zablokowanie tych plików Cookies może spowodować, iż niektóre funkcje naszych stron internetowych będą niedostępne.

Możemy gromadzić informacje o użytkownikach końcowych podczas konferencji i spotkań. Możemy również gromadzić informacje za pośrednictwem zdalnych szkoleń, blogów, grup dyskusyjnych i serwisów społecznościowych. Informacje, do których mamy dostęp w serwisach społecznościowych, zależą od danego serwisu i ustawień prywatności użytkownika w każdym serwisie.

Progress uzyskuje dane również od stron trzecich. Na przykład, możemy zakupić dane kontaktowe organizacji, które mogą być zainteresowane naszymi produktami i usługami.

5. W jaki sposób wykorzystujemy gromadzone dane?

Progress wykorzystuje dane osobowe do różnych celów, takich jak świadczenie wybranych usług, aktywacja kont, rozliczenia, pomoc techniczna i rozwój własnych produktów. W przypadku klientów korzystających z usług telemetrycznych Progress może powiązać informacje dotyczące pojazdów/maszyn (przebyta trasa, z uwzględnieniem pozycji i czasu) z danymi osobowymi (w szczególności, w przypadku użycia przez Klienta danych osobowych do opisu maszyny/pojazdu w systemie). Ponadto Progress wykorzystuje gromadzone dane do poprawy usług oferowanych klientom oraz w celu zwalczania oszustw i innych działań niezgodnych z prawem.

Możemy również wykorzystać zgromadzone dane do kontaktu z użytkownikami w sprawie naszych produktów i usług, w tym również z prośbą o wypełnienie ankiet. Wykorzystujemy gromadzone dane do celów marketingowych lub innych celów niezwiązanych z usługą świadczoną na rzecz użytkownika, gdy jest to zgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych lub prywatności oraz wyborami określonymi przez użytkownika końcowego.

Gdy użytkownik korzysta ze strony internetowych i aplikacji Progress, zbierane są dane dotyczące urządzenia użytkownika i odsłon danej witryny, w tym informacje o dacie, godzinie i czasie trwania odwiedzin witryny, informacje dotyczące przeglądania, wyszukiwania podczas interakcji użytkownika z naszymi witrynami i aplikacjami, adres IP, numer telefonu komórkowego (o ile jest dostępny), adresy stron, z których użytkownik przechodzi na naszą witrynę i na które przechodzi dalej, w tym informacje o tym, czy użytkownik otwiera naszą witrynę bezpośrednio czy też skorzystał z przekierowania z innej witryny lub za pośrednictwem hiperłącza, a także informacje o lokalizacji sprzętu użytkownika zgodnie z ustawieniami przeglądarki oraz wyborem aplikacji, informacje o połączeniu internetowym, w tym dane dotyczące przeglądarki, systemu operacyjnego i platformy.

Wykorzystujemy te informacje do celów operacyjnych, pomiaru wydajności naszych usług i innych celów biznesowych oraz na potrzeby dostarczania trafniejszych komunikatów marketingowych. Wiadomości marketingowe mogą być dostarczane przez naszych przedstawicieli, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub innych usług i aplikacji Progress. Te informacje mogą być również wykorzystywane w celu dostosowania treści wyświetlanych przez użytkownika, a także do oceny efektywności naszych stron internetowych i udzielenia pomocy użytkownikom w przypadku wystąpienia problemów nawigacyjnych w naszych witrynach.

Jeśli użytkownik końcowy zechce skorzystać z usług rekomendacji, aby polecić znajomemu jedną z naszych usług, musi podać adres e-mail znajomego i/lub inne dane kontaktowe. Wymagana jest w tym przypadku zgoda znajomego. Jeżeli znajomi użytkownika bezpośrednio zarekomendują nas użytkownikowi, możemy wykorzystać przekazane dane kontaktowe w celu przesłania komunikatu marketingowego użytkownikowi w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa.            W zakresie dopuszczonym obowiązującymi przepisami prawa możemy monitorować lub nagrywać nasze rozmowy telefoniczne z użytkownikiem w celach związanych z kontrolą jakości, szkoleniami i bezpieczeństwem.

Zgodnie z obowiązującym prawem udostępniamy określone informacje dotyczące wykorzystywania danych osobowych użytkowników w powiązaniu z usługą, którą Progress dostarcza użytkownikowi bądź jego firmie i/lub podmiotom współpracującym.

W oparciu o lokalne prawa obowiązujące w niektórych krajach, musimy opisać podstawę prawną, na której się opieramy, przetwarzając dane osobowe. W większości przypadków przetwarzamy dane osobowe w celu realizacji naszych uzasadnionych interesów biznesowych (przykładowo, aby zrozumieć, jak wykorzystywane są nasze usługi oraz aby pozyskać wiedzę pozwalającą nam opracować nasze usługi), kiedy jest to konieczne do celów realizacji umowy lub jeśli jest to konieczne do spełnienia obowiązków prawnych. Przetwarzając dane osobowe w celu realizacji uzasadnionych interesów biznesowych, wdrażamy środki bezpieczeństwa, aby zagwarantować odpowiednią ochronę prywatności oraz aby zapewnić, że nasze uzasadnione interesy nie zagrażają interesom użytkownika, jego podstawowym prawom i wolnościom.

W niektórych przypadkach (na przykład w odniesieniu do niektórych działań marketingowych) oraz tam, gdzie jest to wymagane przez prawo, możemy poprosić o udzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, która może zostać wycofana w dowolnym czasie poprzez kontakt z nami przy wykorzystaniu informacji na końcu tego dokumentu.

6. Przekazywanie danych

Zgromadzone przez firmę Progress dane osobowe mogą być udostępniane osobom trzecim lub organom gdy wymaga tego lub zezwala na to prawo bądź obowiązek regulacyjny, konieczna jest identyfikacja, nawiązanie prób kontaktu lub wszczęcie czynności prawnych wobec użytkowników, którzy mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego lub manipulować własnością bądź usługami firmy Progress, w tym w ramach procedury koniecznej do windykacji długu Klienta.

7. Ochrona i okres przetwarzania gromadzonych danych osobowych

Nasza firma stosuje techniczne, administracyjne i fizyczne zabezpieczenia w celu ochrony przed nieuprawnionym dostępem, wykorzystaniem lub ujawnieniem danych Klientów gromadzonych lub przechowywanych przez Progress. Nasi pracownicy i podwykonawcy są szkoleni w zakresie ochrony prywatności i prawidłowego dostępu, wykorzystania i ujawniania danych użytkowników. W ramach naszych praktyk i zasad dostęp do poufnych danych osobowych mają wyłącznie osoby uprawnione. Dane osobowe i inne poufne informacje są przechowywane tak długo, jak to jest zasadnie konieczne do celów biznesowych, rachunkowych, podatkowych lub prawnych. Progress przestrzega obowiązujących przepisów w zakresie przechowywania danych. Co do zasady, w przypadku naszych kontrahentów, dane osobowe są usuwane po upływie okresu przedawnienia roszczeń wynikających z zawieranych przez Progress umów.

Choć staramy się zapewnić maksymalnie skuteczną ochronę gromadzonych i przechowywanych danych osobowych, żaden program nie gwarantuje 100-procentowego bezpieczeństwa i nie możemy zapewnić, że nasze zabezpieczenia zapobiegną nieuprawnionemu dostępowi, wykorzystaniu lub ujawnieniu danych osobowych. Progress ma wdrożone plany bezpieczeństwa i reagowania na incydenty związane z nieuprawnionym dostępem do prywatnych informacji, które gromadzimy lub przechowujemy.

8. Uprawnienia użytkownika

Zgodnie z obowiązującym prawem, Klient jest uprawniony do dostępu do swoich danych osobowych, ich aktualizacji, poprawy, kopiowania, wniesienia sprostowania oraz, w niektórych przypadkach, do ich usunięcia lub do wycofania swojej zgody na wykorzystanie danych przez naszą firmę. Można dochodzić swoich praw, wysyłając do nas wiadomość e-mail na adres administracja@progressgps.pl lub kontaktując się za pośrednictwem poniższych danych kontaktowych firmy. Należy pamiętać, że wycofanie zgody i/lub usunięcie niektórych danych osobowych może uniemożliwić nam świadczenie wybranych usług na rzecz użytkownika, który jest naszym klientem, dostawcą lub partnerem, a także odpowiedź na zapytania użytkownika, który jest kandydatem na stanowisko pracy lub kontrahentem. W niektórych przypadkach możemy odmówić usunięcia lub modyfikacji przetwarzanych danych osobowych. Przykładowo, gdy przetwarzamy je w oparciu o nasz uzasadniony interes.

Aby lepiej chronić naszych użytkowników oraz ich dane, weryfikujemy tożsamość użytkownika przed umożliwieniem użytkownikowi dostępu lub zmian danych osobowych.

Na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego użytkownik jest również uprawniony do złożenia skargi w lokalnym urzędzie odpowiedzialnym za ochronę prywatności.

9. Dane kontaktowe

W przypadku pytań dotyczących niniejszych Zasad lub uprawnień użytkownika w zakresie ochrony gromadzonych danych należy skontaktować się z nami, pisząc na adres administracja@progressgps.pl lub skontaktować się poprzez pocztę tradycyjną na adres:

PROGRESS Piotr Zakrzewski
Chwarznieńska 198/B
81-602 Gdynia

10. Aktualizacje Zasad polityki prywatności

Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszych Zasadach, więc należy regularnie sprawdzać, czy dokonano jakichkolwiek zmian. O wprowadzeniu zmian informuje wskazana na końcu data wejścia w życie niniejszych Zasad. Jeśli Progress postanowi wykorzystać lub ujawnić dane osobowe użytkownika w sposób istotnie odmienny od określonego w naszych Zasadach w momencie uzyskania danych od użytkownika, użytkownik będzie mieć możliwość wyboru w zakresie ich dalszego wykorzystania lub rezygnacji.

 

23.09.2024

Jeśli jesteś
zainteresowany ofertą.

Wyślij zapytanie